Gastles MBO

En zo sta je voor de klas Mijn 1e gastles en eerlijk??? Wat was het leuk… (om eens NIET uit de klas te worden gestuurd en wat voelde het goed… (om er op tijd te zijn)

Heerlijk om aan een klas vol jonge mensen mijn ervaringen te hebben mogen delen en ik hoop op deze manier kunnen inspireren dat wanneer je je medemens wilt helpen, je dat eigenlijk niets hoeft te kosten, tenzij je uit de hand gelopen “hobby” grote vormen aan neemt!

De aandacht van deze mooie groep jonge mensen, heb ik tot het einde toe mogen houden. En ik weet echt zeker dat dit kwam door de vele voorbeelden die ik heb kunnen vertellen, voorbeelden uit eigen ervaring, maar zeer zeker ook uit onze samenleving die ik dagelijks mag ervaren!

En wat ben ik die groep mensen dankbaar, welke een drempel hebben weten te overschrijden om hulp te vragen. Hulp geven is “makkelijk” Maar hulp vragen….. sta er maar eens aan! Dankbaar omdat ik zo onze toekomstige hulpverleners heb mogen leren, altijd jezelf te blijven, nooit boven iemand te gaan staan en dat soms een luisterend oor al voldoende is.

Hun opdracht is nu, voor gezinnen een kerstpakket samenstellen, dus ja.. ook zoeken naar sponsors, oproepen op socials plaatsen, samenwerken, de juiste keuzes maken: wat koop je precies…. De gevulde pakketten mag ik uiteindelijk ophalen om ze vervolgens weer uit te delen

Ik ben een ervaring rijker maar nog belangrijker, ik heb vandaag geleerd dat wanneer je empatisch kunt luisteren, de ander vele malen makkelijker kan spreken vanuit zijn/haar hart… Vandaag mocht ik het woord doen, met in mijn hart veel mensen in (stille) armoede, vandaag mocht ik hun stem zijn En wat voelt dat goed, wanneer mensen naar je luisteren maar die ook daadwerkelijk willen helpen.

Samen voor elkaar

Presentatie voor alleenstaande moeders

Vanmorgen weer een presentatie mogen geven aan alleenstaande moeders, op het stadhuis uitgenodigd door een jobcoach

Vertellen over mijn eigen stichting en hoe je een stichting begint, wat komt er zoal bij kijken? Hoeveel tijd neemt een stichting in beslag? Hoe werf je sponsors? Enz enz enz

Waanzinnig om deze dames te hebben kunnen inspireren en motiveren.

Ook dit is iets waar ik ontzettend blij van word